2010. nov. 27.

Sherlock Holmes és én

Ez a kis könyvecske itt életem első angol nyelvű könyve, amelyiket elolvastam. Igaz, alapfokú angoltudás elég hozzá, igaz, nem sok teret hagy jellemábrázolásra vagy ilyesmi, de a magam módján büszke vagyok erre a teljesítményre. Ha eljön az ideje, olvasok én majd Arthur Conan Doyle-t eredetiben, de addig maradnak a rövidített változatok.
Igazából annak apropóján mondom ezt el, hogy a BBC készített egy sorozatot Sherlock Holmes történeteinek alapján. Nem egyszerű egy ilyen közismert és közkedvelt irodalmi témához nyúlni, de a 2010-es Sherlock jó kritikákat kapott. Sajnos csak egy három részes első sorozatot készült eddig, de jövő őszre várható a következő. Szerintem zseniális lett, mind a feldologzás, mind a színészi alaktások szempontjából. Imádtam az egészet úgy ahogy van. A folytatásra tehát sajnos még egy évet várni kell, de biztos vagyok benne, hogy meg fogja érni a várakozás.


Doyle, Sir Arthur Conan: The Hound of the Baskervilles. Oxford: Macmillan, 2005. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése